V Targi Naturalnej Żywności NATURA FOOD - PROGRAM

W Łodzi w dniach 12 - 14 października 2012 roku odbędzie się największa i najważniejsza w Polsce impreza promująca ekologiczne i tradycyjne produkty żywnościowe. Organizatorem są Międzynarodowe Targi Łódzkie Spółka Targowa, a impreza odbywa się w nowym Centrum Konferencyjno – Wystawienniczym MTŁ przy al. Politechniki 4. Zapraszamy!

NATURA FOOD dla BIZNESU

Targi NATURA FOOD są doskonałą okazją do bezpośredniego kontaktu z producentami i przetwórcami, do nawiązania kontaktów biznesowych, pozyskania nowych klientów i partnerów, a także do wymiany poglądów i poznania trendów rozwoju rolnictwa i produkcji ekologicznej w Polsce i w Europie. W ramach targów odbędzie się szereg wydarzeń o charakterze B2B kierowanych do uczestników dynamicznie rozwijającego się polskiego rynku produktów ekologicznych.

• Konferencja ROLNICTWO EKOLOGICZNE - HISTORIA I PRZYSZŁOŚĆ – WPR PO 2013 r. oraz rozstrzygnięcie branżowych konkursów organizowanych przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Konferencja będzie służyć dyskusji nt. wsparcia rolnictwa ekologicznego w ramach Wspólnej Polityki Rolnej po 2013 roku. Podczas Konferencji zostanie także podsumowany dotychczasowy rozwój rolnictwa ekologicznego w Polsce. Spotkanie ma na celu poznanie oczekiwań i wizji rozwoju rolnictwa ekologicznego W Polsce co powinno pozwoli znaleźć optymalne rozwiązania w ramach Wspólnej Polityki Rolnej po 2013 roku.

• Konferencja JAKOŚĆ I PROMOCJA PRODUKTÓW EKOLOGICZNYCH
Konferencja będzie spotkaniem producentów, przedsiębiorców, firm, stowarzyszeń i innych ekspertów z sektora rolnictwa ekologicznego, podczas którego omówione zostaną kierunki rozwoju rynku i sektora produkcji żywności ekologicznej w Europie Środkowej i Wschodniej. Konferencja ma na celu opracowanie rozwiązań na rzecz poprawy europejskich wytycznych dotyczących postępowania z pozostałościami pestycydów, zmniejszania wpływu na środowisko w sektorze przetwórstwa i handlu żywnością ekologiczną oraz budowania potencjału sektora żywności ekologicznej.

• AKADEMIA BIOKURIERA - JAK WYPROMOWAĆ, POZYSKAĆ I SPRZEDAĆ EKO PRODUKTY Z DAWNYCH ODMIAN I RAS?
Produkty z orkiszu, jaja od kury zielononóżki, mleko i sery od krowy polskiej czerwonej – podbijają polskie stoły. To rarytasy i smakołyki, które w dodatku są bogate w cenne składniki odżywcze. Jakie są zalety tradycyjnych ekologicznych produktów z dawnych odmian i ras roślin i zwierząt gospodarskich? Jak je promować? Gdzie szukać informacji? Jak nimi handlować? Nad odpowiedzią na te pytania zastanawiać się będziemy podczas warsztatów Akademia Biokurier.

• BIOBIZNES FORUM
W ramach NATURA FOOD już po raz drugi odbędzie się BIObiznes Forum - cykl spotkań dla właścicieli i pracowników sklepów z ekoproduktami. Podczas panelu uczestnicy uzyskają praktyczną wiedzę i porady jak zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie, jak profesjonalnie obsługiwać klienta, jak odpowiadać na trudne pytania klientów, jak wykorzystać e–marketing i social media w promocji własnej marki czy sklepu.

• Seminarium FAIR TRADE W TEORII I W PRAKTYCE
Sprawiedliwy Handel (Fair Trade) jest rozwijającym się nurtem sprzedaży produktów spożywczych w Europie Zachodniej. Jako zasadę przyjmuje partnerskie stosunki z ubogimi producentami kawy, herbaty czy kakao w krajach rozwijających się i dbanie o zachowanie zasad zrównoważonego rozwoju. Na seminarium dowiemy się o najważniejszych zasadach Fair Trade, jakie są systemy certyfikacyjne i co w praktyce gwarantuje certyfikat. Poznamy perspektywy rozwoju, przykładowe marki, w tym pierwszą polską markę Fair Trade, dowiemy się też jak mówić o ruchu potencjalnym klientom.

• Konkurs o ZŁOTY MEDAL na najlepszy produkt prezentowany na Targach
Celem Konkursu jest wyłonienie i promocja najlepszych produktów ekologicznych i tradycyjnych prezentowanych podczas Targów Naturalnej Żywności NATURA FOOD 2012. Produkty oceniane są w trzech kategoriach: ekologiczne certyfikowane, naturalne niecertyfikowane i tradycyjne. Konkurs cieszy się ogromnym uznaniem wystawców i wysokim prestiżem w branży. Wizerunek medalu stał się rozpoznawalnym wyróżnieniem na terenie Polski oraz symbolem i gwarancją dobrej jakości. Laureaci bardzo często wykorzystują go jako element kampanii marketingowych.

NATURA FOOD dla GASTRONOMI
• W KIERUNKU PIERWSZEJ GWIAZDKI... JAK OCENIAĆ RESTAURACJE?
Na czym polega recenzowanie restauracji? Jak tworzy się ich rankingi? Czy dziennikarstwo kulinarne ma wpływ na jakość gastronomii? Kim jest dobry recenzent? Jak poziom recenzji kulinarnych oceniają restauratorzy i szefowie? I wreszcie czego brakuje polskim restauratorom, by ich restauracje widniały w światowych rankingach? Na te i inne pytania odpowiemy podczas dyskusji z udziałem Wojciecha Modesta Amaro, Piotra Bikonta, Macieja Nowaka oraz Doroty Minty. Dyskusja moderowana będzie przez Zbyszka Kmiecia.

• WARSZTATY DLA RESTURATORÓW
Po raz drugi podczas NATURA FOOD odbędą się warsztaty dla restauratorów dotyczące wykorzystania produktów tradycyjnych i lokalnych. Warsztaty prowadziła będzie Urszula Czyżak, która zgodnie z listą opublikowaną przez magazyn "Food Service" (marzec 2010) jest jedną ze stu najbardziej wpływowych postaci polskiej kuchni ostatnich dwóch dekad. Urszula Czyżak jest także aktywnym członkiem Międzynarodowego Stowarzyszenia Slow Food, w którym bardzo czynnie działa i jednym z 5 najlepszych szefów kuchni z polskich restauracji biorących czynny udział w SALON DEL GUSTO. Organizatorem warsztatów jest Urząd Marszałkowski w Łodzi.

• KONKURS dla UCZNIÓW SZKÓŁ GASTRONOMICZNYCH
Konkurs ma za zadanie zwrócenie uwagi uczniów szkół gastronomicznych – przyszłych szefów kuchni, kucharzy - na możliwości wykorzystania bogactwa produktów tradycyjnych i lokalnych regionu w restauracyjnym menu, wzmocnienie pozycji rynkowej tych produktów, wzbudzenie większego zainteresowania wśród potencjalnych konsumentów, a w rezultacie promocji tradycyjnych smaków regionu.