Natura Food - dobra żywność ekologiczna w Łodzi

W Łodzi w dniach 14 - 16 października 2011 roku obędzie się IV edycja Targów Naturalnej Żywności NATURA FOOD, najważniejszej imprezy w Polsce dedykowanej żywności wysokiej jakości: żywności ekologicznej i naturalnej, a także produktom tradycyjnym i regionalnym.Po raz pierwszy oficjalnym partnerem targów została Grupa IFOAM EU, europejska struktura Międzynarodowej Federacji Rolnictwa Ekologicznego.
Duży wybór czy dobry wybór? Duży wybór czy dobry wybór?
W kuchni liczy się jakość i ekologia W kuchni liczy się jakość i ekologia
Pokazy ekskluzywnej kuchni eko Pokazy ekskluzywnej kuchni eko

NATURA FOOD dla GASTRONOMI

• WARSZTATY DLA RESTURATORÓW

Nowością na NATURA FOOD będą warsztaty dla restauratorów dotyczące wykorzystania produktów tradycyjnych i lokalnych. Warsztaty prowadził będzie Adam Chrząstowski, członek Fundacji Klub Szefów Kuchni, patron merytoryczny działań kulinarnych podczas polskiej prezydencji w Unii Europejskiej. Organizatorem warsztatów jest Urząd Marszałkowski w Łodzi.

• KONKURS dla UCZNIÓW SZKÓŁ GASTRONOMICZNYCH

Konkurs ma za zadanie zwrócenie uwagi uczniów szkół gastronomicznych – przyszłych szefów kuchni, kucharzy - na możliwości wykorzystania bogactwa produktów tradycyjnych i lokalnych regionu w restauracyjnym menu, wzmocnienie pozycji rynkowej tych produktów, wzbudzenie większego zainteresowania wśród potencjalnych konsumentów, a w rezultacie promocji tradycyjnych smaków regionu. Jury przewodniczyć będzie Jerzy Pasikowski - Prezes Zarządu Fundacji Klubu Szefów Kuchni, a w jury zasiądą m.in. Adam Chrząstowski i Grzegorz Labuda. Organizatorem Konkursu jest Urząd Marszałkowski w Łodzi.

• Seminarium PROMOCJA PRODUKTÓW LOKALNYCH

W tym roku w organizację Targów NATUAR FOOD intensywnie zaangażowali się członkowie Fundacji KSK. Szefowie udzielili wsparcia merytorycznego konkursowi kulinarnemu TRADYCYJNE SMAKI REGIONÓW oraz poprowadzą szkolenia dla gastronomii (Adam Chrząstowski) i pokaz kulinarny (Grzegorz Labuda). Doskonałym podsumowaniem intensywnej części praktycznej będzie seminarium Fundacji KSK odbywające się pod hasłem PROMOCJA PRODUKTÓW LOKALNYCH. W trakcie tego wydarzenia zaprezentowane zostaną możliwości komunikacji z potencjalnymi nabywcami produktów lokalnych w Polsce i zagranicą. Zaproszeni goście - znawcy kulinariów, eksperci i szefowie kuchni - przyjrzą się możliwościom niesionym przez obecność produktów lokalnych w magazynach kulinarnych, mediach internetowych i menu restauracji. Temat seminarium - produkt lokalny - został uznany za najważniejszą ideę, ogniskującą działania Fundacji KSK w 2011 roku.

Godziny zwiedzania:
14 października 2011 10:00 - 18:00
15 października 2011 10:00 - 18:00
16 października 2011 10:00 - 16:00
Ceny biletów:
Bilet normalny 5 PLN; Dzieci do lat 10 - bezpłatnie; Bilet rodzinny (2+1, 2+2): 15 PLN
Bilet po zarejestrowaniu się na stronie www.naturafood.pl (prerejestracja aktywna do 12.10.) - 1 PLN